Wedle danych Nieruchomosci-online.pl, osoby w wieku 25-35 lat stanowią już 36,11 proc. wszystkich obecnie aktywnie poszukujących nieruchomości.

 
eNieruchomosci.pl: strona główna - zarządzaj artykułami

Nieruchomości Mościcki





Dział: Artykuły24 02 2016

Jak młodzi Polacy szukają domu

Na rynek nieruchomości wkracza nowa grupa konsumentów, która całkowicie go zmieni

Polacy w wieku 18-35 lat, należący do tzw. pokolenia milenialsów, to obecnie najbardziej aktywna, a już wkrótce także największa grupa na rynku nieruchomości. Szukając dla siebie mieszkania lub domu, kierują się oni zupełnie innymi wartościami i priorytetami niż poprzednie pokolenia. Inny jest też ich sposób poszukiwania nieruchomości – wynika z analizy trendów zachowań przedstawicieli tego pokolenia, udostępnionej w najnowszym raporcie portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

 

Raport „Nowi poszukujący w internecie – kim są oraz w jaki sposób szukają nieruchomości” został opracowany na podstawie danych na temat sposobu korzystania przez użytkowników portalu Nieruchomosci-online.pl, a także badań na temat hierarchii wartości i priorytetów pokolenia milenialsów.

 

Pokolenie milenialsów – kim oni są?

Do pokolenia milenialsów, zwanego również pokoleniem Y, należą osoby urodzone w latach 1981-1991. Jest to grupa liczniejsza niż starsze pokolenie X. Milenialsi przywiązują mniejszą wagę niż poprzednie pokolenie do dóbr materialnych i luksusowych. Za to bardziej dbają, aby zachować zdrowe proporcje między pracą i życiem prywatnym. Pokolenie to różni się także sposobem korzystania z internetu. Młodzi Polacy traktują go jako źródło więzi, rozrywki, relaksu, porad i inspiracji, a nie jako narzędzie pomocne w pracy (jak w przypadku pokolenia X). Charakterystyczne dla tej grupy jest również to, że jest stale obecna w mediach społecznościowych, a internet traktuje jako coś obecnego od zawsze.

 

Pokolenie Y wkrótce będzie najliczniejszą grupą na rynku nieruchomości

Wedle danych Nieruchomosci-online.pl, osoby w wieku 25-35 lat stanowią już 36,11 proc. wszystkich obecnie aktywnie poszukujących nieruchomości. Jednak grupa ta szybko rośnie, bo jest zasilana przez dzisiejszych osiemnasto- i dwudziestolatków, których system wartości i sposób korzystania z internetu są zbliżone do przedstawicieli pokolenia Y. Łącznie Polacy w wieku 18-35 lat stanowią blisko 54 proc. wszystkich potencjalnych nabywców na rynku nieruchomości.

 

Oczekują osobistego kontaktu i powszechnie korzystają z urządzeń mobilnych

Dla milenialsów wybierających nieruchomość, bardzo ważne jest sąsiedztwo, bliskość szkół oraz dostęp do szybkiego internetu. W znalezieniu wymarzonej nieruchomości oczekują pomocy, która zostanie im udzielona w bezpośrednim kontakcie z pośrednikiem lub właścicielem nieruchomości. Charakterystyczne dla tej grupy jest bowiem to, że coraz więcej z nich nieufnie podchodzi do wszystkiego, co mówi firma czy organizacja, postrzegając to jako próbę nakłonienia do zakupu. Wolą komunikować się z realnymi, prawdziwymi ludźmi.

 

Jednocześnie młodzi Polacy traktują jako oczywiste, że powinni mieć dostęp do ofert nieruchomości za pośrednictwem każdego urządzenia mobilnego, a nie tylko przez komputer.

 

Szukają sekwencyjne i symultanicznie, najchętniej na tablecie

Młodzi Polacy, szukając nieruchomości, robią to sekwencyjnie, tzn. zaczynają przeglądanie ogłoszeń nieruchomości na komputerze w trakcie pracy (klikając np. na oferty, jakie otrzymali z serwisu nieruchomości), aby dokończyć tę czynność w domu, w godzinach wieczornych.

 

Charakterystyczna dla tej grupy jest też symultaniczność, czyli jednoczesne wyszukiwanie informacji na wielu urządzeniach. Przykładem takiego zachowania może być sytuacja, gdy użytkownik zobaczy reklamę inwestycji deweloperskiej w telewizji i aby pozyskać więcej informacji na jej temat, sięga po smartfon lub tablet.

 

Najchętniej wykorzystywanym urządzeniem do przeglądania ofert nieruchomości przez młodych Polaków jest tablet. W następnej kolejności lokują się urządzenia stacjonarne, a na końcu smartfony.

 

Komentarz – Michał Kurczycki, Prezes Zarządu firmy NNV, właściciela portalu Nieruchomosci-online.pl:

„Redefinicja priorytetów, zmiana zachowań nowego pokolenia, w szczególności jego interakcji w internecie, otwierają przed pośrednikami nowy wymiar promocji usług, który opiera się o bezpośrednią komunikację. Grupa wkraczająca powoli na rynek nieruchomości właśnie takiej komunikacji oczekuje. Wymaga to jednak od pośredników poświęcenia większej ilości czasu i bardziej indywidualnej aktywności. Również portale z ogłoszeniami nieruchomości powinny dostosowywać się do zmieniających się wzorców zachowań użytkowników i ich wymagań. Stąd konieczność posiadania przez portale nieruchomości takich funkcji, jak np. dostępność oferty na każdym urządzeniu czy umożliwienie natychmiastowego, bezpośredniego kontaktu z osobą odpowiedzialną za ofertę nieruchomości. Ci pośrednicy, którzy szybciej rozszyfrują nowe pokolenie, zyskają przewagę konkurencyjną, którą trudno może być nadrobić.”

 

Cały raport można pobrać za darmo ze strony: http://www.nieruchomosci-online.pl/publikacje/nowi-poszukujacy-w-internecie.html.

 

Informacje o Nieruchomości-online.pl

Nieruchomosci-online.pl to jeden z największych portali w Polsce, który prezentuje oferty nieruchomości z rynku pierwotnego i wtórnego. Współpracuje on z ok. 3 tys. stałych klientów, docierając miesięcznie do ponad 1,3 miliona poszukujących nieruchomości użytkowników, którzy generują 2,26 miliona odwiedzin. Serwis jest inicjatorem programu „Profesjonalny Agent”, którego celem jest publikacja najwyższej jakości ogłoszeń oraz wspieranie agentów w zdobywaniu jak największej liczby klientów. Ukierunkowany na użytkowników, łączy poszukujących nieruchomości z odpowiednimi ofertami.

 

Właścicielem Nieruchomosci-online.pl jest szwajcarska spółka NNV AG, w której portfolio jest także kilka innych serwisów ogłoszeniowych, jak np. Autoteam.pl czy Firmy.net. Firma jest również wydawcą bezpłatnych e-magazynów: „Magazyn Estate” – dot. rynku nieruchomości, a także „Firmer” -  adresowany do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.  

Źródło: PR Solutions, 02.2016

RSS jest to standard przesyłania nagłówków informacji.
Nagłówki te mogą być odczytwane przez specjalne programy - czytniki RSS. Ich listę oraz katalog zasobów RSS można znaleźć na tej stronie: http://rss.mrok.org.

Dzięki temu najnowsze informacje trafiają do Ciebie od razu, bez potrzeby przeglądania poszczególnych stron www.

Więcej o RSS możesz się dowiedzieć tu:
Nasze kanały RSS | więcej o RSS >>

wszystkie działy

Artykuły
Kredyty
Dla pośrednika
Wzory umów
Prawo
Nowości
Budowa domu
Rynek pierwotny - zdjęcia z budowy






    << Powrót

| o nas | współpraca | reklama | kontakt | polityka prywatności | polityka cookies | mapa serwisu | poleć nas | dodaj do ulubionych | zgłoś błąd | pomoc |

© Copyrights 2003-2015 Agencja Chart


nieruchomości - mieszkania - domy - działki - agencje nieruchomości - kredyty mieszkaniowe